De opdracht van de klant was om de verpakking van de productlijn Cottage Cheese volledig opnieuw te ontwerpen. Het merk Rajo is marktleider in zowel de zuivelproductie als in de verkoop van de beroemde Cottage Cheese in Slowakije. De verkoop van het product steeg voortdurend in de afgelopen zes jaar, ook al had het hetzelfde oude verpakkingsontwerp. De klant stond erop om het idee van de verpakking opnieuw uit te vinden, terwijl we ons beperkten tot slechts minimale en noodzakelijke regels van Rajo corporate branding.
Het product heeft zes smaken die we afzonderlijk hebben ontworpen. Elk product heeft zijn eigen specifieke designelementen en details die overal op de verpakking terug te vinden zijn. Geïllustreerde vonken en vlammen bedekken de pittige cottage met chili, terwijl Griekse elementen de editie met tzatziki smaak versieren. De belangrijkste beslissing was om het product zelf niet weer te geven op de verpakking, zodat het cliché van saaie voedselstyling op zuivelproducten werd vermeden. Het resultaat was een onderscheidend, origineel en speels verpakkingsontwerp dat zowel de klant als de consumenten aantrekkelijk vonden.
Naam project: Rajo Cottage Cheese Verpakkingsontwerp
Art Director: Martin Kuspal
Agency: MAISON D’IDÉE
Client: RAJO a.s.
Design year: 2015
Country: Slovakia