Et logo en de visuele stijl van het merk Wild and Free

De opdracht van de klant was om wildheid en vrijheid van vis te associëren met vrij vissen in de pure natuur. Uit het assortiment kozen we natuurlijke roofvissen en wilde snoeken die onze illustrator in de wilde stilering als hoofdthema weergaf. Het logo was erg leuk voor de klant, waardoor het gemakkelijk was om het juiste merkbeeld te kiezen. Het snoeksymbool is verder aangevuld met een sterk geërodeerde voetafdruk, omlijst door een fijne lijn. We hebben de logocompositie afgestemd op het gevoel van vrijheid. De volgende stap was het ontwerp van de verpakkingen zelf.

Wildvis en Free fish verpakkingen

De aard van het product wordt grotendeels bepaald door de geografische oorsprong. De stad, waar de rivier de Wolga uitmondt in de Kaspische Zee, klonk ons fantastisch in de oren. We hebben besloten om kaarten van dit gebied op te nemen in het ontwerp van de verpakking, voor het geval iemand toevallig geïnteresseerd raakt in deze fascinerende plek.

De verpakking wordt gekenmerkt door technische en schematische illustraties van basisinformatie over het product. Bij de compositie hebben we ons laten inspireren door een eenvoudige en puur functionele stijl van platenlabels en door het drukken vanuit een diepte die een handgeschilderde indruk maakt. Het onderste gedeelte vormt een reeks pictogrammen die de drie belangrijkste concurrentievoordelen van producten benadrukt.

Voor de uniciteit van de verpakkingsgrafiek hebben we ook een aantal auteursillustraties gemaakt

Terwijl de subtiele structuur van de krappe laag de connectie met het aquatische element illustreert, is de belangrijkste boodschap aan de klant, naast de naam van de vis, gestileerd, maar toch voldoende illustratief bovenaan de verpakking. Onze illustratie creëerde dus niet alleen de al genoemde kaart van het gebied samen met de schets van de culturele monumenten van de stad Astrakhan, maar ook een reeks foto’s van vissen uit de portfolio producten.

We geloven dat onze verpakking clichés in dit segment vermijdt en zich richt op klanten om een verhaal te vertellen over de oorsprong en de kwaliteit van dit geweldige productmerk. Hieronder staat meer informatie over het merk Wild and Free.

Wild and Free vis van puur natuur

Wist je dat de visvangst in de regio Astrakan teruggaat tot de 13e eeuw? Deze traditie wordt ook in stand gehouden dankzij de ideale ligging in de Wolga-delta langs de Kaspische Zee. In dit prachtige en ongerepte gebied vol rivieren en beken heeft de natuur unieke omstandigheden gecreëerd voor vissen.

Vissen die in de wilde Astrakans leven en jagen worden met niets gevoed en er worden geen chemicaliën of kleurstoffen gebruikt bij de verwerking. Het enige natuurlijke conserveringsmiddel is bevroren drinkwater aan het oppervlak van de vis dat voorkomt dat de vis uitdroogt, wat resulteert in verse vis voor een lange tijd.

Een echte zwarte kaviaar en een aantal visspecialiteiten komen ook uit Astrakhan, de wereldberoemde ucha vissoep, die vandaag de dag wordt bereid volgens het eeuwenoude recept. Het symbool van de regio is de lotus waarvan de magische bloemen elk jaar de Kaspische Zee bedekken met de grootste lotusbladeren ter wereld.

wild and free packagingwild and free packagingwild and free packagingwild and free packagingwild and free packaging