la villa logo

#logo #branding #webdesign #cms #seo

 

Wanneer logo en identiteit een verhaal hebben

We werden uitgenodigd om deel te nemen aan het identiteitsproject toen het restaurant nog niet meer was dan een kamer zonder pleisterwerk. We hadden het voorrecht om lang geleden het reconstructieproces van een prachtige villa van de productiedirecteur van het bedrijf Bata in Zlín te zien. Bij het creëren van de identiteit zochten we naar iets typisch waarmee we de villa konden associëren. We wilden echter geen elementen tegenkomen die je direct op het gebouw kunt vinden, daar kun je persoonlijk van genieten. En terwijl we zaten te peinzen onder een prachtige oude dennenboom die de ingang van het terrein domineert, hadden we een duidelijk idee. Hoewel het ons tientallen uren kostte om het logo in een echt gedetailleerde vorm te krijgen waar we tevreden mee waren, konden we het toepassen op alle materialen

Wijnkaart, kleding op maat voor personeel en keuken, eigen stempel voor logo

Bij de daadwerkelijke toepassing van het logo en de uitwerking van de identiteit ging het niet alleen om de weergave, maar ook om de juiste materiaalkeuze. Iedereen weet dat “kleren de man maken”, maar zelden komt het tot een elegant einde. In samenwerking met een bekende modeontwerper zijn we erin geslaagd om het logo en het gekozen lettertype op de kleding van alle medewerkers te krijgen. Het logo zelf plaatsten we in backlit vorm in de entree en in gouddruk op het briefpapier.

Hoe lossen we de toepassing van het logo in zijn ingetogen, subtiel reliëf op? Simpel – samen met de klant hebben we een reliëfstempel voor het logo laten maken die een prachtig detail achterlaat op fijn papier. Het geeft een verbazingwekkende flexibiliteit bij het werken met de dagelijkse veranderingen die restaurants regelmatig meemaken.

Het werk werd voltooid met de juiste keuze van duidelijk herkenbaar papier en een leren menukaft.

Een goede website heeft zijn eigen foto’s

We hebben de website van La Villa op een niet-standaard manier ontworpen. De originele pasparta rond de site is bedoeld om de emotie over te brengen van het vasthouden van een menukaart, het bladeren door een boek en zo de sfeer van de restaurantruimte over te brengen naar de coole online wereld.

Om het werk gemakkelijker te maken, werkten we samen met fotograaf Ondra Val aan een aantal prachtige foto’s, waarmee de rest van de site zichzelf ontwierp.

Google Analytics, advertenties, remarketing, nieuwsbrief oftewel huiswerk bij het lanceren van een website”.

Het moeilijkste deel van een project is altijd de afsluiting. Je zit op 98% en je hebt geen zin meer om nieuwe dingen te pushen. En dit is waar de laatste 2% cruciaal zijn, omdat ze de brug vormen tussen statisch en het leven van de site. Het aanmaken en koppelen van basisaccounts, het opzetten van gegevensverzameling, het noteren van e-mailadressen voor de nieuwsbrief, de cookie tag manager voor privacybehoeften, responsiviteit, het opzetten van een FB-profiel, Trip Advisor-profiel, Instagram-account – dit zijn dingen die uiteindelijk slechts een mechanische taak zijn, maar toch – hoe vaak zien we niet dat het in de webwereld niet wordt aangescherpt?

We hebben er aandacht aan besteed en daarom werken we vandaag de dag nog steeds samen met La Villa Restaurant aan andere projecten en campagnes, zowel online als offline.

De online strategie heeft ook een offline rapport

Als je wilt weten hoe succesvol je online campagnestrategie is, moet je niet alleen kijken naar conversies en verkeer, maar ook naar heel alledaagse dingen – zoals of de lokale bevolking je überhaupt kent. Hoewel het leuk is als je alle online en Facebook-gebruikers in en rond Zlín oppikt, is dat niet genoeg.

We zijn geen voorstanders van billboards, maar één mooi, navigeerbaar billboard op de hoofdstraat doet wonderen. Tegelijkertijd moet je ervoor zorgen dat je een icoon wordt in je stad, en online is daarvoor niet genoeg. PR-artikelen in de lokale pers, interviews met belangrijke persoonlijkheden in de stad, “mystery shopping” – mensen in de stad vragen “dat je op zoek bent naar zo’n bedrijf” of ze je wel kennen… Zo ja, wat vinden ze van je? Laat alle haves en have-nots van je horen. Iemand die maar één keer per jaar bij je komt omdat hij zichzelf wil verwennen, moet weten dat je bestaat.

Marketing is dagelijkse kost. Het is niet gemakkelijk, maar het werpt zijn vruchten af – in dit geval, de goddelijke Foie Gras.

la villa restaurant webdesign

la villa restaurant webdesign

la villa restaurant webdesign

la villa restaurant webdesign

la villa restaurant webdesignla villa restaurant webdesign

la villa restaurant webdesign

la villa restaurant webdesign

la villa restaurant webdesign

la villa restaurant webdesignla villa restaurant webdesign

la villa restaurant webdesign

la villa restaurant webdesign