klient logo breadway

#breadway #retail #fmcg #packaging #byMAISON

Het succes van verpakkingsprojecten is vaak gebaseerd op de nauwe samenwerking met de drukker en de algehele consistentie en kwaliteit van alle processen die we hebben beheerd. Sterker nog, de reis van onze knapperige verpakkingen begon bij displays en testprints, ging verder door de fotostudio, de drukker en belandde uiteindelijk in de schappen van uw favoriete verkooppunten en op uw bureau.

Breadway is een Tsjechisch bakkerijbedrijf dat op kunstige wijze eerlijke traditie en moderne technologische processen combineert. Het is momenteel leverancier van diepgevroren bakkerijproducten aan de Tsjechische pre-shops van de ketens Lidl, Tesco en Kaufland, waar de producten vers worden gebakken en verkocht. Sinds 2019 leveren ze ook kant-en-klare producten aan de verkooppunten, waarbij ze ons vroegen hen te helpen met de de-signing van de verpakking.

De complexe verpakkingsopdracht was de aftrap van een langdurige samenwerking

Na een eerdere samenwerking benaderde de klant ons met een verpakkingsherontwerp voor gesneden broden. Door onze ervaring met de specifieke vereisten en technologische beperkingen van het drukken, wisten we dat het werk aan de nieuwe verpakking niet beperkt zou blijven tot een mooi en functioneel ontwerp. Om de absolute tevredenheid van de klant en onszelf te bereiken, beheerden we deze complexe verpakkingsklus van grafisch ontwerp via fotografie, DTP-voorbereiding tot supervisie en debugging direct bij de drukker. Zo ontstond een lange en intensieve samenwerking met het merk Breadway.

De opdracht was om nieuwe verpakkingen te maken voor alle producten in varianten specifiek voor Lidl en Kaufland. De eis, die de richting van het hele ontwerpproces bepaalde, was dat het grootste gedeelte van de verpakking transparant moest blijven. Wat betreft het materiaal en het type bedrukking was flexodruk de voor de hand liggende keuze.

Wat we moesten ontcijferen vóór het eerste ontwerp

Vóór het herontwerp was de verpakking voor Kaufland verticaal opgesplitst in een transparant en een bedrukt deel, wat problemen veroorzaakte in de drukkerij met het ongelijkmatig oprollen van de verpakking op de rol en de daaropvolgende vervorming. Dit probleem werd opgelost door vernis aan te brengen op het ongecoate deel om de dikte van het verpakkingsoppervlak gelijk te maken. Het herontwerp loste dit probleem op door een horizontale strook over de hele breedte van de verpakking aan te brengen, die de kleurcode van het product draagt en ook het hoogteverschil tussen het bedrukte en het heldere materiaal compenseert om fouten bij het drukken te voorkomen. In het geval van de aanpassing van het ontwerp voor Lidl zijn we, ons bewust van de beperkingen, een compleet andere weg ingeslagen en is het dominante kenmerk van de verpakking een schild in het midden.

Omdat we alle verpakkingen opnieuw ontwierpen, hadden we een vrijere hand in het creëren van de functie en rol van de verpakking in detail, maar ook in de context van het hele assortiment. Producten variëren in breedte of hoogte, dus moesten we grafische elementen overal op hetzelfde niveau plaatsen om de productlijn in het schap, in de catalogus of op het web te verenigen.

Onze veelzijdigheid als toegevoegde waarde

Als onderdeel van het verpakkingsontwerp hebben we ook de productfoto’s in-house gemaakt, deze maakten deel uit van het verpakkingsontwerp volgens de opdracht. Niet alleen dat, de foto’s worden vandaag de dag nog steeds gebruikt in de interne presentaties van het bedrijf, op het web of in catalogi. Bij deze gelegenheid maakten we ook beeldopnamen, die het bedrijf ook gebruikte.

Na elke grote stap maakten we testmock-ups, waarop we probeerden de inhoud en de compositie van het ontwerp te verfijnen. We moesten rekening houden met de vervormingen van de omslag en nadenken over de zichtbaarheid van de verschillende elementen en het logo. Tijdens de hele duur van deze verpakkingsopdracht overlegden we regelmatig met onze drukgegevensspecialist en de drukker, die we samen met de klant kozen. Zo elimineerden we tekortkomingen en wisten we welke beperkingen de druktechnologie, het materiaal of de inkten boden.

We verfijnden het in druk

Bij het drukken gebruikten we het maximale aantal kleuren dat de flexodruktechnologie toelaat. De primaire kleur van de verpakking is zwart, we moesten dit creëren door de inkt dubbel te coaten om een perfect diepzwart te krijgen. Omdat we op transparant materiaal drukten, was het natuurlijk noodzakelijk om de hele afbeelding ook in wit te onderdrukken.

De klant wilde er zeker van zijn dat het project succesvol zou worden afgerond met de uiteindelijke productie van de omslag bij de drukker. Zelfs het beste grafische verpakkingsontwerp kan in dit stadium mislukken. Breadway vertrouwde ons daarom deskundige drukbegeleiding toe. Zo overhandigden we de afgewerkte verpakking aan de klant als resultaat van ons uitgebreide en uitgebreide werk. De klant kreeg zijn investering in de laatste fase van het proces terug in de vorm van 100% tevredenheid over het eindresultaat..

Zo’n uitgebreide en langdurige samenwerking op het gebied van verpakkingen maakt zowel ons als de klant gelukkig, omdat we het gezamenlijk beoogde resultaat kunnen garanderen. De klant is tevreden over de efficiëntie, kwaliteit en consistentie van de processen die we voor hem oplossen. Als leverancier die het hele proces beheert en overziet, zijn we tevreden dat we ons absoluut kunnen identificeren met het resultaat waarvoor we verantwoordelijk zijn.

breadway packaging

 

breadway packaging

 

breadway packaging

 

breadway packaging

 

breadway packaging

 

breadway packaging

 

breadway packaging

 

breadway packaging

 

breadway packaging
breadway packagingbreadway packagingbreadway packaging