klient logo st nicolaus

#klasik #stnicolaus #packaging #byMAISON

ST. NICOLAUS kreeg van ons een uitgebreid pakket verpakkingsdiensten, van de eerste grafische ontwerpen tot de uiteindelijke supervisie tijdens het drukken. Al die tijd kon de klant rekenen op een gekwalificeerd team van experts die hen door dit uitdagende verpakkingsontwerpproces konden loodsen.

De grootste producent van sterke dranken in Slowakije, ST. NICOLAUS, vroeg ons om de verpakking van de Klasik productlijn opnieuw te ontwerpen. Het assortiment bestaat uit traditionele en populaire sterke dranken die prat gaan op een evenwichtige prijs/kwaliteitsverhouding en een stabiele consumentenbasis hebben.

Een allesomvattende oplossing voor het hele verpakkingsvraagstuk

Onze taak was om gevoelig voort te bouwen op het bestaande verpakkingsontwerp, maar het tegelijkertijd te veranderen in een vorm die het beste overeenkomt met de gevestigde marktpositie van deze productlijn.

Het was een allesomvattende oplossing voor het hele verpakkingsvraagstuk. We stonden voor de uitdaging van een divers assortiment producten die een nieuw labelontwerp nodig hadden, in verschillende formaten.

Originele label illustraties

We creëerden verschillende grafische ontwerpen waarin originele illustraties een cruciale rol spelen. Deze beeldden ofwel de typische grondstof uit die in het product wordt verwerkt of verwezen naar de plaatsen en symbolen waarmee deze traditionele producten worden geassocieerd.

Ook vanwege de originele illustraties was het de moeite waard om het hele verpakkingsconcept vanaf het begin zorgvuldig te plannen. Om de uiteindelijke indruk van het verpakkingsontwerp te laten zijn wat we voor ogen hadden, was het ook noodzakelijk om het juiste papier en de juiste druktechnologie te kiezen.

Het belangrijkste doel: niets onderschatten

Dit was een klassieke offsetdruk in een combinatie van CMYK- en Pantone-kleuren. Voor de etiketten kozen we zilverpapier. Het was op dat moment duidelijk dat er ook aandacht moest worden besteed aan de verschillende niveaus van metallic glans en hoe de afzonderlijke kleuren zich zouden gedragen.

We wilden niets onderschatten, dus hebben we de kleuren zorgvuldig gemengd en op elkaar afgestemd om de best mogelijke dekking te krijgen en mogelijke problemen met het drogen van de kleuren te voorkomen.

In de drukkerij in de rol van supervisor

Om het gewenste resultaat in verpakking en maximale tevredenheid van de klant, de drukker en ons te bereiken, spraken we samen af om de eerste afdrukken in de rol van supervisor direct bij de drukker op te lossen.

We lieten ons niet ontmoedigen door het feit dat deze fase van de verpakkingsoplossing plaatsvond in de eerste golf van de lockdown. Onder strikte beveiligings- en anti-epidemiemaatregelen waren we fysiek aanwezig toen de etiketten werden geprint met de zogenaamde co-press.

In dit geval was het ook duidelijk dat een zorgvuldige voorbereiding zich uitbetaalde in het verpakkingsontwerp. Ook al ging het om een groter aantal etiketten en etikettypes, er werden slechts kleine correcties aangebracht in de printer. Ook dit deel van het verpakkingsproject verliep zonder grote complicaties.

Intensieve communicatie tussen alle partijen

Na wederzijdse overeenstemming met de klant werd de hele klus uitgebreid met het herontwerpen van het logo van de Klasik productlijn en de kartonnen dozen waarin de producten worden verpakt. We volgden het historische logo van ST. NICOLAUS logo, dat we koppelden aan de Klasik productlijn met betrekking tot de huidige label cut.

We waren verheugd toen de grootste producent van sterke dranken in Slowakije waardeerde dat ze van ons een uitgebreid pakket verpakkingsdiensten kregen voor deze klus, van de eerste grafische ontwerpen tot de uiteindelijke druksupervisie.

Uiteindelijk kreeg de klant een product dat het gezamenlijke resultaat was van de inspanningen van alle drie de componenten, d.w.z. ons bureau, het zijne en de drukker. Al die tijd kon hij vertrouwen op een deskundig team van experts die hem door dit uitdagende verpakkings-ontwerpproces konden loodsen.

In het geval van het herontwerp van de Klasik productlijn durven we te zeggen dat we gezamenlijk hebben bereikt dat, dankzij de intensieve communicatie van alle drie de partijen, alles is geworden zoals oorspronkelijk bedoeld.

stnicolaus klasik packagingstnicolaus klasik packagingstnicolaus klasik packagingstnicolaus klasik packagingstnicolaus klasik packagingstnicolaus klasik packaging