De opdracht was om een merknaam te bedenken voor een speciale niche-olijfolie uit de regio Marjeyoun. We moesten een haalbare verhaallijn bedenken die ook als belangrijkste element van de marketingcommunicatie zou dienen. Na een paar dagen onderzoek naar olijfolie, de productie, Libanon en de regio zelf, kwamen we interessante informatie op het spoor. De regio Marjeyoun had vroeger 54 waterbronnen die soms het laatste toevluchtsoord waren voor reizigers en lokale bewoners in dit vrij zonnige gebied. Het gebruik van deze historische informatie is echter het enige oude element dat aanwezig is. Bij het ontwerp van het logo en de verpakking is de nadruk gelegd op twee zaken. Ten eerste is er de beperkte hoeveelheid olijfolie die in de regio kan worden geproduceerd en het mogelijke gebrek aan producenten van hoogwaardige verpakkingen. Ten tweede is er de nichemarkt waarop de olie zich zal richten. Daarom hebben we een standaardfles gebruikt met een ongekend ontwerp voor het etiket. Het uiteindelijke ontwerp maakt gebruik van drie variaties voor extra vierge olijfolie, Nuovo en biologische olijfolie. Het project zal worden gevolgd door de ontwikkeling van een interactieve website in verschillende vreemde talen.

Projectnaam: 54 Marjeyoun Olive Oil Packaging Design
Art Director: Martin Kuspal
Agentschap: MAISON D’IDÉE
Klant: 54 Marjeyoun
Ontwerpjaar: 2014
Land: Lebanon

54 olive oil 1
54 olive oil 1
54 olive oil 1
54 olive oil 1

Met ons samenwerken

Geïnteresseerd in een samenwerking? Laat het ons weten.